Seminaras „Naujausi metodiniai leidiniai mokyklų bibliotekininkams"

  Gegužės 19 d.  vyko seminaras, kuriame LMBDA pirmininkė Žaneta Pratusevičienė pristatė naujausią literatūrą mokyklų bibliotekininkams - Italijos Romos Tre universiteto dėstytojos profesorės Luisos Marquardt parengtą leidinį "Kova prieš edukacinį skurdą: biblioteka kiekvienoje mokykloje. Praktinis vadovas mokyklos bibliotekai". Leidinį išvertė Janina Aidulytė, redagavo Žaneta Pratusevičienė. Leidinys nemokamas, jį galima rasti LMBDA puslapyje prie metodinės medžiagos.  

  Šis leidinys buvo parengtas vykdant socialinę atskirtį mažinantį projektą ir pasiūlytas švietimo bendruomenei kaip praktiškas ir lengvai naudojamas vadovas kuriant efektyviai veikiančią mokyklos biblioteką. Būtent skaitymo skatinimas, prieiga prie žinių ir informacijos yra priemonės mažinti socialinę atskirtį, atsiradusią dėl skirtingų gyvenimo sąlygų, kuriose mokiniai gyvena šeimose, ir netolygaus švietimo vystymosi tarp regionų. Italijoje vykdyti tyrimai parodo ryšį tarp gerai veikiančios mokyklos bibliotekos ir geresnių moksleivių pasiekimų. INVALSI testų rezultatai geresni  tose mokyklose, kuriose mokyklų bibliotekų veiklos lygis aukštesnis ir knygų fondų apimtis yra didesnė.

 Šis leidinys aktualus ir Lietuvos mokyklų bibliotekininkams, taip pat kitiems bibliotekų veikla suinteresuotiems žmonėms (vadovams, tėvams, mokiniams). Jis apibendrina naujausią pastarųjų metų mokyklų bibliotekų veiklą, bibliotekininkystės naujoves, kaip bibliotekos prisitaiko prie naujausių Darnaus vystymosi ir skaitmeninės visuomenės kūrimo iššūkių.  Leidinyje pateikiama rekomendacijos kuriant (atnaujinant) mokyklos biblioteką. Taip pat jį reikėtų perskaityti pradedančiam bibliotekininkui. Pateikiama vertingų patarimų kaip tvarkyti fondą, projektuoti bibliotekos erdves, vykdyti skaitymo skatinimo, informacinio ugdymo veiklas. Vertinga leidinio dalis - daug nuorodų į svetaines, dokumentus, norintiems gilintis plačiau. Vertingos patirties galima pasisemti ir iš Italijos pavyzdžių: ten mokyklų bibliotekos susijungusios į tinklus, kurie turi bendrą informacinę sistemą, jų veikla labiau koordinuojama, oficialioje švietimo ministerijos svetainėje veikia bibliotekų skyrius, taip pat atliekami tyrimai apie mokyklų bibliotekų veiklos reikšmę moksleivių pasiekimams. 

 Nuotolinio seminaro metu buvo ne tik pristatytas leidinys, tačiau dalyviai gavo užduotis ir turėjo galimybę padiskutuoti, kaip pateiktą teorinę medžiagą pritaikyti praktikoje. Seminarą organizavo Kauno rajono švietimo centras.